Stokke annonserte nylig oppkjøpet av Evomove, selskapet bak den anerkjente Nomi-stolen. Oppkjøpet styrker Stokkes norske design og kulturelle røtter, og støtter Stokke sin strategi som bygger på å utvide sitt sortiment både gjennom innovasjon og oppkjøp.
Evomove er kjent for sin prisbelønte Nomi barnestol. Med unik estetikk er Nomi en ekte innovativ barnestol når det gjelder form, funksjonalitet og sikkerhet. Stolen kan justeres enkelt uten bruk av verktøy og utvikler seg sammen med barnets skiftende behov for støtte ved familiebordet.
Jacob Kragh, administrerende direktør i Stokke sier; «Oppkjøpet av Evomove viser våre ambisjoner til å styrke vår globale posisjon. Vår strategi går ut på å levere en førsteklasses forbrukeropplevelse gjennom produktene og oppkjøp av selskaper som tilbyr komplementære produkter. Stokkes sortiment gjenspeiler våre kjerneverdier når det kommer til bærekraft, design, utvikling av de beste barneproduktene, samt å oppfylle kundenes forventinger på tvers av aldersgrupper og landegrenser».
Nomi-stolen er designet av den anerkjente norske designeren Peter Opsvik, som også er designeren bak den ikoniske Tripp Trapp® stolen. Stolene deler dermed samme DNA, og derfor gjenspeiler Nomi-stolen Peter Opsviks filosofi når det gjelder å gi barnet et komfortabelt sete ved bordet, ved å tilby bevegelsesfrihet, god støtte og at den vokser sammen med barnet. Oppkjøpet av Nomi-stolen styrker Stokkes kompetanse innenfor barnestoler globalt og vil føre Nomi inn på nye markeder og til nye kunder gjennom Stokkes globale distribusjon.
Relatert innhold
02.12.2025Designbase.no
AI beveger seg inn i butikkgulvet – nå kan små forhandlere også bli med
Teknologier som Retail-AI og Visual-AI gjør det mulig for mindre butikker å bruke data og automatisering på et nivå som tidligere var forbeholdt store kjeder. Benjamin Kloster, som i tillegg til å være markedsføringssjef i F&H Group også er en AI-ekspert, mener at detaljhandelen er midt i et paradigmeskifte – og at bare nysgjerrighet vil avgjøre hvem som følger etter.
29.10.2025Witt Denmark A/S
Sponseret
Witt Denmark A/S bringer EasyMotionSkin til Norden – en ny æra for EMS-trening
Witt Denmark A/S utvider sin merkevareportefølje med EasyMotionSkin og bringer tysk premiumteknologi til de nordiske markedene. Det strategiske partnerskapet setter ny standard for hvordan EMS-trening kan innpasses i hverdagen.
29.10.2025Designbase.no
Nordiske selskaper gjør data om til forretning
22 kjente nordiske mote-, møbel- og designmerker har nettopp vist frem «Data for Business Results» på en internasjonal utstilling i Borås. Nå kan nye bedrifter søke om å bli med i 2026. Det vil være stor etterspørsel etter plasser ettersom mange bedrifter fortsatt er usikre på hvordan de skal håndtere de nye EU-kravene.
27.10.2025Witt Denmark A/S
Sponseret
Witt Denmark A/S og Haier Europe inngår strategisk partnerskap for å akselerere vekst og innovasjon i Norden
Fra 1. november 2025 blir Witt Denmark A/S offisiell distributør av Haier og Candy i hele Norden. For Witt er partnerskapet en naturlig utvidelse av selskapets portefølje av ledende, internasjonale merker, mens det for Haier Europe markerer et viktig steg i strategien om å styrke posisjonen i regionen.
Events
Se altDen internasjonale trend- og bestillingsmessen for detaljhandelen i München
Dato
04.01.2026
Sted
Am Messesee 6, 81829 München
Good business is always in season
Dato
10.01.2026
Sted
Hamborg
Past reveals future
Dato
15.01.2026
Sted
Paris
The Nordic region’s most important design and interior design marketplace
Dato
20.01.2026
Sted
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
Stedet der design- og interiørbransjen møtes
Dato
25.01.2026
Sted
Herning - Denmark
Som den ledende internasjonale messen for sesongbasert og festlig dekorasjon åpner Christmasworld for effektive designmuligheter som overrasker kundene. For nye synergier som gir merverdi.
Dato
06.02.2026
Sted
Frankfurt
Hold deg oppdatert med designbase.no
Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.
