Jacob Jensen er klar for markedet

Jacob Jensen presenterte relanseringen av merket under 3daysofdesign. Nå er vi virkelig klare for å få produktene ut og leve blant forbrukerne.

Thomas Bennedsen og Michael Bruun på Jacob Jensen-standen på Ambiente. Foto: Pia Finne

På F&Hs stand på Ambiente hadde Jacob Jensen fått en fremtredende og fremhevet posisjon, og dermed lød startsignalet om at merkevaren virkelig var klar for lansering på markedet.

Naturen er samlingspunktet i samlingen, og fargene er nøye utvalgt. Dette gjelder blant annet: røykvarslerne, som ikke er tradisjonelt hvite, men finnes i nyanser av grønt, blått, kobber og svart.

– Målet vårt er å lage en røykvarsler som ikke bare er et nødvendig onde, men som kan være en del av stilen i hjemmet, sier merkevaresjef Michael Bruun, og håpet er at enda flere vil velge å installere røykvarslere i hjemmet fordi de også er vakre å se på.

Jacob Jensens dobbeltveggede franske presse. Foto: Pia Finne

En annen nyhet på omvisningen på standen er en fransk presse i grønt, dobbeltvegget glass.

«Vi hadde et mål om å løse to problemer; dels rengjøringen og dels det at kaffen typisk blir for fort kald i en fransk presse. Derfor har vi installert en ny funksjon i bunnen av kannen som komprimerer kaffegruten på en tallerken, slik at den enkelt kan fjernes som en hel klump rett i søppelbøtta eller blomsterpotten. Det dobbeltveggede glasset gjør også at kaffen holder seg varm lenger, forklarer Michael.

Admin. Administrerende direktør i Jacob Jensen, Thomas Bennedsen var også tilstede på Jacob Jensen-standen, og han sa at 2025 går med til å promotere merkevaren i forhold til kunder, på SoMe og mye mer, og at de nå har produktene på lager og i pipeline, så alt er klart og oppstilt.

Brødrister og vannkoker, som presentert på standen på Ambiente. Foto: Pia Finne

Han viser også frem både vekkerklokken, som vekker deg med musikk skrevet av to unge danske musikere, og han viser frem brødristeren og vannkokeren. "Vi ønsker å skape produkter som utgjør en forskjell, vi søker å løse hverdagens problemer på en enkel måte, og kundene må ta et bevisst valg." avslutter Thomas Bennedsen.

Relatert innhold

15.10.2025Designbase.no

Fire dager med inspirasjon, idéutveksling og designkultur

14.10.2025Designbase.no

EuroShop 2026 feirer 60 år som verdens ledende detaljhandelsmesse

14.10.2025Designbase.no

Julestemningen er positiv

13.10.2025Designbase.no

Et nytt løfte. En ny estetikk. Og en ny måte å være et designmerke på

10.10.2025Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld, Creativeworld og Ambiente

10.10.2025Dimex ApS

Sponseret

Make the Market Moment Yours

06.10.2025Designbase.no

Stockholms møbelmesse 2026 er avlyst

06.10.2025Designbase.no

Fokus på belysning

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023