En handleopplevelse med wow-faktor
En særegen dekorasjon i butikken gjør shopping til en følelsesmessig opplevelse.
Fra Decorations Unlimited. Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Gull, sølv og et hint av lilla preger moodboardet hos 2dezign, designekspertene fra Nederland, som skapte Decoration Unlimited på Christmasworld med nye kreative ideer for en individuell kundetilnærming. Denne gangen var temaet Precious Moments med myke nyanser, romantikk og glamour.
Julen er og blir den absolutte høysesongen for interiørbransjen, og derfor er det også ekstremt viktig at butikken og butikkvinduene spiller optimalt. Det er dekorasjonene som skal lokke forbrukerne inn i butikken, og det er de som skal inspirere til kjøp. Derfor er festlig og sesongbasert dekorasjon i visuell merchandising på POS-en av enorm betydning.
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Slående dekorasjoner i vinduet og i butikken skaper en overraskende wow-effekt og en inngangsport til en annen verden som vi virkelig ønsker å åpne når det er jul. Fordi det handler om å åpne kundenes øyne for spennende nye produkter og oppmuntre til direkte kjøp. Shopping skal være en opplevelse.
Precious Moments er tittelen på Decoration Unlimited 2025, og Rudi Tuinman og Pascal Koeleman fra 2dezign slår fast at det handler om å kombinere produkter til et emosjonelt kunstverk, som for julen 2025 kjennetegnes av avrundede former, myke nyanser, romantikk og glamour.
Sirkulære plattformer kan skape øyer av inspirasjon og understreke denne tilnærmingen. I tillegg til blomster og planter foreslår designerne å bruke andre designelementer fra naturen, som sommerfugler. Trykte stoffer er også flotte atmosfæreskapere.
Fargepaletten understreker blandingen av romantikk og glamour. Dette gjelder de nøytrale beige tonene, delikate pastellfarger i kombinasjon med vinterhvitt og champagne.
Aksentfargen er et hint av lilla, og den rette mengden jul gir gull- og sølvtoner.
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt
Foto: Christmasworld/Messe Frankfurt