TrendSet Winter 2023: Vellykket start på våren og sommeren 2023

Med en markant stigning i antall besøkende og ikke minst en økende andel av besøkende fra land utenfor Tyskland, var første internasjonale interiør- og livsstilsmesse i det nye året, TrendSet i München en suksess. På tross av en treg julehandel, ble det bestilte mange nye varer til den kommende sesongen.

Foto: TrendSet GmbH.

Godt over 2000 utstillere og merker viste sine produkter og nyheter til vår/sommer 2023, påske og til og med jul 2023 i seks godt fylte utstillingshallene, og innkjøperne besøkte TrendSet i stort antall. 22538 besøkende kom på messen, og det er en markant stigning i forhold til året før. Dermed opplever TrendSet en sterk og sikker utvikling med ytterligere vekst.

–Vi lever i en overgangstid. Ingen steder er dette mer tydelig enn i næringslivet og handel. Folks forbruk og kjøpsatferd endrer seg raskt. Varehandelen reagerer på dette med nye og kreative konsepter. Integreringen av e-handel i fysiske butikker, hybridbutikker og merkevare-opplevelseshubs er bare noen av måtene hvorpå kundene kan beholdes og nye kan skaffes. På TrendSet Winter 2023 ble mye utvekslet og diskutert. I prosessen ble en positiv utvikling veldig tydelig: kundene anerkjenner igjen verdien av fysisk detaljhandel. Det som kreves er en personlig, tilpasset handleopplevelse på stedet. Nye konsepter scorer poeng i indre byer. Mindre spesialbutikker dukker opp og gjør shoppingen morsommere igjen, og mer handel foregår i økende grad i de mindre butikkene. Kontakt mellom fagfolk og nettverk med eksperter er viktigere enn noen gang i disse tider. Selvfølgelig er trender, innovasjoner og produkter i den kommende sesongen like viktig. For det kan ikke nektes for at alle former for handel trenger én ting, nemlig produkter som fanger interesse og selger, sier ledelsen bak TrendSet.

Julehandelen blir mer og mer viktig hos TrendSet Winter. Mange utstillere er gått over til å vise sine siste julekolleksjoner på TrendSet Winter, og antallet øker, sies det.

Mange danske utstillere er fornøyde med TrendSet, bl.a. på grunn av beliggenheten i München, som ligger i en region med sterk kjøpekraft og god tilgjengelighet for alle besøkende fra Sentral- og Sør-Tyskland, DACH-regionen (Tyskland, Østerrike, Sveits), Sør-Europa og Sørøst-Europa.

–Med sin gode infrastruktur er TrendSet på vei mot vekst. Mange nye besøkende fra de sørlige og østlige landene i Europa kommer til oss. Interessante nye markeder som Tsjekkia åpner seg. Dette er en veldig spennende utvikling som får oss til å posisjonere TrendSet enda mer internasjonalt – med fokus på detaljhandel – og utnytte messens potensial enda mer. Vi bygger videre på at vi også som på sommeren, skal bli den mest suksessrike messen for Interiør & Livsstil om vinteren, sier Tatjana Pannier, administrerende direktør for TrendSet, om messens nåværende situasjon og utvikling.

Foto: TrendSet GmbH.

Vellykket start

Den ofte erklærte døden til detaljhandelen kunne ikke sees på TrendSet Winter 2023 i München. Kjøpere fra mer enn 40 land fylte TrendSets seks messehaller med godt humør, stor interesse og stor ordreaktivitet. Sammenlignet med de siste messearrangementene fortsatte en generell trend som allerede var observert i sommer: Færre besøkende pr. Virksomhet deltok på messen. Det er en utvikling TrendSet ønsker å motvirke, da et besøk er verdifullt for alle ansatte med tanke på å se produktene live og knytte kontakter i bransjen. Fremtiden forventes å bringe flere utstillere når det gjelder kvantitet og kvalitet.

Wellness fra naturen: tendensene for vår/sommer 2023

For våren/sommeren 2023, som i tidligere sesonger, dreier de fleste design seg om natur og bærekraft. Lengselen etter dybde, formål og holdbarhet i usikre tider kommer ofte til uttrykk i retrospektiv vintage, hjemlig sommerhus-chic og koselig skandinavisk stil. Myke former, rolige farger, naturlige materialer og kjærlige detaljer løfter interiør, mote, tilbehør og livsstilsprodukter til feel-good elementer i den nye sesongen.

Selv glamorøse designs setter an kun diskrete aksenter. Landlig hygge, muntre mønstre og avslappede kolleksjoner fører til produkter med et optimistisk uttrykk innenfor områdene Live & Give, Cook & Eat, Decorate & Create og Work & Play.

Foto: TrendSet GmbH.

Fargerike og glade tendenser til påsken 2023

Friske pasteller, naturlige motiver til påsken, ikoniske påskeklassikere i nye drakter og uvanlige mønstre venter oss i påskeproduktene for 2023. Glitrende plysjkyllinger, heklede kaniner og batikk påskeegg vil boltre seg på påskebordet sammen med servise og tilbehør med delikate blomster- og dyredekorasjoner. Påsken blir fargerik, munter og variert. Landlige stiler med naturlige materialer og jordfarger vil også finne sin plass i påskeredet.

Relatert innhold

18.04.2024Designbase.no

Rosendahl Design Group oppnår B Corp-sertifisering

17.04.2024Designbase.no

Nytt AI-verktøy kan utstyre forbrukere med IKEA-møbler

08.04.2024Global Design Partner

Sponseret

Fra resirkulert plast til slitesterke og multifunksjonelle produkter

05.04.2024Designbase.no

BoConcept får en internasjonal toppprofil

04.04.2024Witt A/S

Sponseret

iRobot introduserer ny prisvennlig 2-i-1 basisrobot: Roomba Combo Essential

26.03.2024Designbase.no

Iittala avduker ny logo og font

25.03.2024Designbase.no

Se opp for den franske antiavfallsloven

22.03.2024Designbase.no

EuroCIS 2024 ble avsluttet

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023