Still ut på den ultimate teppeplattformen

Heimtextils nye Tepper & Rugs-segment er for alle leverandører av monterte vegg-til-vegg-tepper, håndlagde tepper, spesiallagde tepper, maskinlagde vevde tepper, matter og flekkabsorberende tepper og løpere.

Foto: Heimtextil

Heimtextil åpner sesongen i tekstilsektoren fra 9.-12. januar 2024. Dette betyr at messen er avgjørende for både utstillere og besøkende som ønsker å få et tidlig innblikk i de siste trender, design og materialer, og som utstiller på Heimtextil har du dermed muligheten til å presentere dine produkter og kolleksjoner for potensielle kjøpere som er ivrige etter å fylle ordrebøkene.

Heimtextil-messen er også en uunnværlig plattform for teppe- og tekstilbedrifter som ønsker å oppnå internasjonal anerkjennelse og vekst. 

Med sine unike nettverksmuligheter, fokus på trender og design, relevant innhold og målrettede markedsføringsmuligheter kan Heimtextil-messen hjelpe bedrifter med å skape nye lønnsomme kunderelasjoner og posisjonere seg som ledende aktører i tekstilsektoren.

For å støtte utstillerne tilbyr Heimtextil-messen et omfattende program med arrangementer, bl.a Heimtextil Trends-presentasjonen, som er hjertet i messen. Her omsettes fremtidens megatrender til tekstile visjoner, og fokus er på ny kunnskap om tekstile materialer. Som utstiller kan du oppleve Heimtextil Trend Space en dag før alle andre. 

Det er flere internasjonale tekstildesignere her enn ved noe annet arrangement, og det er mulig å få en sniktitt på ideene deres for kommende sesong og benytte seg av den muligheten.

I tillegg er det produktdemonstrasjoner, foredrag, omvisninger og prisutdelinger. Arrangementene fokuserer på temaer som er spesielt relevante for tekstilsektoren og gir utstillere mulighet til å utvide sin kunnskap og sitt nettverk. Ved å delta i disse aktivitetene kan bedrifter få større synlighet og differensiere seg fra sine konkurrenter.

Som kjent øker interessen for bærekraftig produserte tekstiler, og Heimtextil-messen gir bedrifter mulighet til å presentere sine bærekraftstiltak. Til slutt investerer Heimtextil i målrettede annonsekampanjer for å tiltrekke de rette besøkende til utstillerne. Det inkluderer fagbladannonser, nettmarkedsføring, PR, direkte markedsføring og sosiale medier. 

Ved å være en del av disse kampanjene kan de utstillende bedriftene øke sin synlighet og tiltrekke seg relevante målgrupper, og sist, men ikke minst: Som utstiller på Heimtextil 2024 vil bedriften bli prioritert når Heimtextil 2025 skal planlegges.

Den globale tekstilindustrien var representert i Frankfurt på Heimtextil 2023 med:

• 44 000 besøkende

• 2400 utstillere til sammen fra 129 nasjoner.

• 92 prosent av de besøkende oppnådde det som var forventet på messen

• 81 prosent av utstillerne nådde sitt messemål på Heimtextil 2023

• 72 prosent av de besøkende er beslutningstakere

Du kan møte dem på Heimtextil:

• Opptil 3500 representanter fra møbel- og interiørbutikker

• Opptil 700 representanter fra byggevareforretninger og oppussingsbutikker

• Opptil 2800 representanter fra postordre- og nettforhandlere

• Opptil 700 representanter fra varehus, supermarkeder, diskoteker og spesialforhandlere

Danske utstillere på Heimtextil Carpets & Rugs: Håndlagde tepper:

• Tepperepublikken

• Heritage Overseas

• Rudra Tepper

• Tepper i stil

• Rugs Inc

Maskinlagde tepper:

• Oriental Weavers Group (Oriental Weavers, Mac Carpet, EFCO)

• Fini Cop • Royaltex

• Canan Tekstil

• Nikotex

Støtte til utstillere:

• Gratis reklamemateriell. Vi tilbyr et bredt spekter av reklamemateriell for å informere dine partnere og kunder om din deltakelse i Heimtextil og invitere dem til å oppleve din messepresentasjon på stedet.

• Støtte fra A til Å. Vi hjelper deg gjerne med alle aspekter av din messetilstedeværelse – inkludert standbygging, teknologi, utleie av møbler og utstyr, publikasjoner, tekniske retningslinjer, logistikk, pass og billetter, reise og overnatting.

• Målrettede kampanjer for å tiltrekke kundene dine. Vi investerer i iøynefallende, internasjonale annonsekampanjer for å tiltrekke oss de rette besøkende, f.eks. med fagbladannonser, nettmarkedsføring, PR, direkte markedsføring og sosiale medieaktiviteter.

Foto: Heimtextil

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Heimtextil Carpets & Rugs

Heimtextil ruller ut den røde løperen. Med messen i 2024 etableres et område dedikert til tepper. Flere danske utstillere har meldt seg på, og det vil være nok av bransjerelaterte opplevelser som skaper merverdi for aktuelle kjøpere og dermed også for utstillerne. Se mer i temaet.

Relatert innhold

14.05.2024Designbase.no

Koelnmesse i nytt samarbeid med Colombias ledende designmesse

14.05.2024Designbase.no

Her er årets ledende norske designbedrifter

09.05.2024Designbase.no

Habitare og Helsinki Design Week går sammen for langsiktig samarbeid

08.05.2024Designbase.no

Ny hjemmekolleksjon fra Home by Ilse Jacobsen

07.05.2024Designbase.no

3daysofdesign: Her skapes drømmer

07.05.2024Designbase.no

Trender og tradisjoner var en suksess

03.05.2024Designbase.no

Ni designbedrifter kjemper om norsk industris viktigste priser

02.05.2024Designbase.no

Fargetrender i 2025 handler om harmoni

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023