Nuura trosser motvind i markedet

De nylig publiserte regnskapet fra Nuura viser fortsatt vekst i et utfordret marked. Merket leverer tosifret vekst og en solid bunnlinje i 2024/25.

Foto: Nuura

Det danske belysningsselskapet Nuura har publisert sine regnskaper for perioden 1. mai 2024 til 30. april 2025, og viser solid vekst til tross for et marked preget av usikkerhet og endringer. Bruttofortjenesten økte med 9 % til 19,45 millioner DKK, mens årets overskudd endte på 6,1 millioner DKK. Resultatet anses som svært tilfredsstillende i lys av de internasjonale markedsforholdene.

Siden etableringen i 2017 har Nuura utmerket seg som en sterk aktør i den internasjonale belysningsbransjen med salg i mer enn 40 land og et datterselskap i USA. Med en tydelig global strategi og en ambisiøs tilnærming til design og kvalitet har selskapet skapt betydelig vekst og sterke fortjenestemarginer på bare noen få år.

«Året 2024/25 har vært spesielt på mange måter. Mange av kundene våre er under press og kjemper om hver eneste ordre, noe som naturlig nok påvirker handelen. Likevel har vi klart å skape vekst på tvers av alle forhandlernivåer, og jeg er veldig fornøyd med det», sier Nadia Lassen, administrerende direktør og medgründer av Nuura.

Nadia Lassen, administrerende direktør i Nuura. Foto: Nuura

Nuuras vekststrategi er blant annet basert på strategiske designsamarbeid med eksterne designere som Rick Tegelaar, Nika Zupanc og Jessica Vedel, som hver bidrar med sin egen tolkning av lysekronen og skandinavisk design til selskapets visjon: Å skape lys og glede gjennom estetisk kvalitetsbelysning.

«Vi tror at nettmarkedene vil fortsette å vokse. Våre digitale partnere er både profesjonelle og ambisiøse, og derfor investerer vi kontinuerlig i å styrke våre digitale verktøy og automatisere samarbeidsprosesser. Bare de mest talentfulle vinner – og vi har en klar ambisjon om at Nuura skal være blant de beste», sier Nadia Lassen.

Kontraktmarkedet bidrar også til veksten. Nuura opplever økende etterspørsel fra hoteller, restauranter og kontorprosjekter, der belysningens rolle i å skape atmosfære og velvære blir stadig mer sentral. Nylige leveranser inkluderer prosjekter i storbyer som London, New York, Paris, Bergen og København.

«Vi er optimistiske med tanke på fremtiden. Vi har momentum og forventer ytterligere fremgang og vekst i 2025/26», avslutter Nadia Lassen.

Relatert innhold

03.11.2025Designbase.no

Formex forvandler inngangen til et lekent kakeunivers

03.11.2025Designbase.no

Nuura trosser motvind i markedet

28.10.2025Designbase.no

AI, håndverk og nye markedsstrukturer setter retningen for tekstilindustrien

22.10.2025Designbase.no

Salone del Mobile. Milano møter Riyadh – et nytt kapittel for global design

20.10.2025Designbase.no

Basic & More får prisen for beste detaljhandelskonsept i Norden.

15.10.2025Designbase.no

Fire dager med inspirasjon, idéutveksling og designkultur

14.10.2025Designbase.no

EuroShop 2026 feirer 60 år som verdens ledende detaljhandelsmesse

14.10.2025Designbase.no

Julestemningen er positiv

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023