Et stort skritt for ansvarlig rengjøring og livsstil

Det danske livsstilsmerket Humdakin har nettopp oppnådd den prestisjetunge B Corp-sertifiseringen – en milepæl som markerer merkets sterke forpliktelse til bærekraft, ansvarlighet og åpenhet.

Foto: Humdakin

Det danske livsstilsmerket Humdakin har nettopp oppnådd den prestisjetunge B Corp-sertifiseringen – en milepæl som markerer merkets sterke forpliktelse til bærekraft, ansvarlighet og åpenhet.

Som et av få danske selskaper innen rengjørings- og livsstilsprodukter med denne anerkjennelsen, blir Humdakin nå med i en global bevegelse av selskaper som setter mennesker, planet og formål på lik linje med profitt.

«Dette er ikke bare et stempel – det er et bevis på at våre verdier og våre handlinger henger sammen. Vi har jobbet hardt for å lage produkter som er både effektive, estetiske og ansvarlige. Nå er det offisielt: Vi tar ansvar – hele veien rundt», sier Camilla Schram, grunnlegger og administrerende direktør i Humdakin.

En ny standard for «clean living»

Humdakin er kjent for å kombinere skandinavisk design og milde ingredienser i rengjørings- og pleieprodukter som er både skånsomme mot hjemmet og planeten, og som primært selges i interiørbutikker og varehus over hele verden. Med B Corp-sertifiseringen blir Humdakin en del av en eksklusiv krets av nasjonale og internasjonale selskaper, inkludert: Patagonia, Aesop og GANNI – merker som er i forkant av den grønne overgangen.

Foto: Humdakin

For å bli sertifisert som et B Corp, har Humdakin gjennomgått en omfattende vurdering, hvor alt fra ansattforhold og leverandørsamarbeid til miljøpåvirkning og forretningsetikk har blitt gransket.

En oppfordring til bransjen – og forbrukerne

«Vi håper at sertifiseringen vår kan inspirere andre selskaper i bransjen vår til å tenke utover bare et «grønt image». Forbrukerne krever mer – og med rette. De vil vite hvem de støtter og hva kjøpet deres betyr. Med B Corp kan vi dokumentere innsatsen vår – svart på hvitt», fortsetter Schram.

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Bad og velvære – en oase i hverdagen

I en hverdag preget av fart, forpliktelser og digitale impulser, søker forbrukere etter små pauser med tilstedeværelse og ro. Badet har blitt mer enn bare et funksjonelt rom – det har blitt hjemmets personlige fristed, hvor egenomsorg og sensualitet finner plass. Dette stiller nye krav – og gir nye muligheter – for forhandlere, produsenter og interiørmerker. Fordi forbrukerne ikke nødvendigvis krever luksuriøse spaopphold, men heller tilgjengelige og estetiske løsninger som kan innlemmes i hverdagen. Det handler om de små detaljene: den deilige duften, det myke håndkleet, den vakre såpedispenseren, belysningen som demper seg om kvelden, og en plante som bringer naturen inn.

Relatert innhold

20.10.2025Designbase.no

Basic & More får prisen for beste detaljhandelskonsept i Norden.

15.10.2025Designbase.no

Fire dager med inspirasjon, idéutveksling og designkultur

14.10.2025Designbase.no

EuroShop 2026 feirer 60 år som verdens ledende detaljhandelsmesse

14.10.2025Designbase.no

Julestemningen er positiv

13.10.2025Designbase.no

Et nytt løfte. En ny estetikk. Og en ny måte å være et designmerke på

10.10.2025Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld, Creativeworld og Ambiente

10.10.2025Dimex ApS

Sponseret

Make the Market Moment Yours

06.10.2025Designbase.no

Stockholms møbelmesse 2026 er avlyst

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023