Et stort skritt for ansvarlig rengjøring og livsstil
Det danske livsstilsmerket Humdakin har nettopp oppnådd den prestisjetunge B Corp-sertifiseringen – en milepæl som markerer merkets sterke forpliktelse til bærekraft, ansvarlighet og åpenhet.
Foto: Humdakin
Det danske livsstilsmerket Humdakin har nettopp oppnådd den prestisjetunge B Corp-sertifiseringen – en milepæl som markerer merkets sterke forpliktelse til bærekraft, ansvarlighet og åpenhet.
Som et av få danske selskaper innen rengjørings- og livsstilsprodukter med denne anerkjennelsen, blir Humdakin nå med i en global bevegelse av selskaper som setter mennesker, planet og formål på lik linje med profitt.
«Dette er ikke bare et stempel – det er et bevis på at våre verdier og våre handlinger henger sammen. Vi har jobbet hardt for å lage produkter som er både effektive, estetiske og ansvarlige. Nå er det offisielt: Vi tar ansvar – hele veien rundt», sier Camilla Schram, grunnlegger og administrerende direktør i Humdakin.
En ny standard for «clean living»
Humdakin er kjent for å kombinere skandinavisk design og milde ingredienser i rengjørings- og pleieprodukter som er både skånsomme mot hjemmet og planeten, og som primært selges i interiørbutikker og varehus over hele verden. Med B Corp-sertifiseringen blir Humdakin en del av en eksklusiv krets av nasjonale og internasjonale selskaper, inkludert: Patagonia, Aesop og GANNI – merker som er i forkant av den grønne overgangen.
Foto: Humdakin
For å bli sertifisert som et B Corp, har Humdakin gjennomgått en omfattende vurdering, hvor alt fra ansattforhold og leverandørsamarbeid til miljøpåvirkning og forretningsetikk har blitt gransket.
En oppfordring til bransjen – og forbrukerne
«Vi håper at sertifiseringen vår kan inspirere andre selskaper i bransjen vår til å tenke utover bare et «grønt image». Forbrukerne krever mer – og med rette. De vil vite hvem de støtter og hva kjøpet deres betyr. Med B Corp kan vi dokumentere innsatsen vår – svart på hvitt», fortsetter Schram.