Room for More
Heimtextil 2026 legger grunnlaget for helhetlig interiørdesign
Sutera hos Heimtextil. Foto: Messe Frankfurt
Når Heimtextil åpner dørene i Frankfurt fra 13. til 16. januar 2026, vil det være med en ny og gjennomtenkt hallstruktur som vil gjøre livet enklere for designere og interiørdesignere. Under temaet «Plass til mer» samler messen alle komponentene for en helhetlig romløsning – fra tapeter og gardiner til møbelstoffer og gulvbelegg – presentert i et sammenhengende og inspirerende miljø.
«Interiørdesignere trenger rask orientering og pålitelig inspirasjon – ikke tidkrevende research», sier Bettina Bär, direktør i Heimtextil. «Den nye strukturen gir en klar oversikt og gjør det enklere å sette sammen materialer, farger og teksturer for å skape harmoniske løsninger.»
Et av messens fokuspunkter vil være DecoTeam i hall 3.0. Her vil ledende leverandører som Alfred Apelt, MHZ Hachtel, Erfal og Paulig Teppichweberei presentere et felles univers under mottoet «Happy up your Home». Onsdag 14. januar er dedikert til interiørbransjen med et inspirerende program, inkludert forelesningen «Design to be Happy – International Interior Trends» av Corinna Kretschmar-Joehnk og en AI-workshop med Axel Ligowski om hvordan digitale verktøy kan forbedre den kreative prosessen.
Rett ved siden av ligger Design Lounge drevet av DecoTeam, som samler et imponerende utvalg av merker som Designers Guild, Harlequin, Ralph Lauren Home og Ted Baker, flankert av sterke navn som Haro Carpets, Kadeco og Somfy.
I hall 3.1 og 4.1 fortsetter mangfoldet med verdens største utvalg av møbler og dekorative stoffer samt ekte og kunstskinn. Utstillere inkluderer internasjonale aktører som Sunbrella, Edmund Bell, Vanelli Tekstil og Vescom Velvets.
Med andre ord lover Heimtextil 2026 både struktur og inspirasjon – et samlet univers der fagfolk kan finne alt for fremtidens romdesign, alt på ett sted.
