Nordjysk selskap går inn på det norske markedet

Det nordjyske møbelselskapet BOBO hadde klare vekstplaner for å erobre det norske markedet, men krigen i Europa og den påfølgende inflasjonen skapte uventede utfordringer. Etter 2 års kamp er de nå endelig klare til å ta fatt på det norske markedet

Nicolai Østergaard (tv), Christian Østergaard (th), Eiere av BOBO. Foto: BOBO Home

I 2022 var visjonen klar hos den nordjyske møbelbedriften – de skulle inn på det norske markedet. Men så brøt det ut krig i Europa, etterfulgt av økende inflasjon. Og i en tid hvor folk må «nøje seg», står ikke en ny hjørnesofa øverst på prioriteringslisten. Noe som gjorde at vekstplanene ble erstattet av overlevelsesplaner hos det nordjyske selskapet BOBO.

– Vi hadde planer om å komme inn i Norge for to år siden, men i stedet har vi brukt kreftene på å tilpasse virksomheten på grunn av inflasjon og lav etterspørsel, sier Christian Østergaard.

Selv om vekstplanene ble slått ut av kurs, tok det ikke motet fra tvillingene, Christian og Nicolai Østergaard, som står bak nettmøbelselskapet, og nå er BOBOHome offisielt på det norske markedet på deres nye nettside https://bobohome.no/

Der andre ser utfordringer...

Det norske markedet er kjent for å være vanskelig å bryte seg inn i, noe som skaper store utfordringer for mange bedrifter. Men nettopp disse utfordringene gjør at konkurransen er mindre intens enn på det danske markedet, noe som åpner for muligheter for de som tør å ta steget. Et sprang som skaper grobunn for vekst, spør du eier Christian Østergaard.

«Norge er en vanskelig nøtt å knekke. Noe som skaper lavere konkurranse for mange av de utenlandske merkene vi forhandler om. Derfor vil vi gjerne være de som bringer dem inn i det markedet."

Den forventede veksten i det norske markedet bør bidra til at selskapet når målet om å femdoble omsetningen de neste 10 årene.

«Vårt mål er å bli fem ganger så stor i løpet av de neste 10 årene. For å få til dette må vi inn i nye markeder og levere en utmerket kundeopplevelse, slik at det sprer seg at du trygt kan kjøpe møbler hos oss.» sier Christian Østergaard.

Med inntreden i Norge og planer om å utvide til et annet marked i 2025, er BOBO klar til å redefinere sin vekstreise og sette et sterkt preg på den nordiske møbelindustrien.

Relatert innhold

09.10.2024Designbase.no

Her er 10 ville tall om Temu

09.10.2024Designbase.no

En reise mot høyere grad av bærekraft

30.09.2024Designbase.no

Nordjysk selskap går inn på det norske markedet

27.09.2024Designbase.no

Maison&Objet bygger på et sterkt fundament

26.09.2024Designbase.no

Årets farge på Nordsjö varsler optimisme

24.09.2024Designbase.no

Upcycling har aldri sett så bra ut som i dag

20.09.2024Designbase.no

Formex ble en suksess

19.09.2024Designbase.no

Detaljhandelen inspirert av verdensrommet

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023