Kjendiskokk lanserer ny kjøkkenkolleksjon
Kokk, YouTuber og gründer Jacob Jørgsholm lanserer nå sin første «Core Collection» med kjøkkenutstyr. En serie utviklet og designet av Jacob selv med ambisjon om å heve standarden på verktøyene du bruker på kjøkkenet.
Jacob Jørgsholmlanserer ny kjøkkenserie. Foto: Adil Zaman
Etter mer enn 10 år i restaurantbransjen som grunnlegger av Feed Bistro midt i København, skaper av Danmarks største YouTube-kanal for matlaging og medgründer av WagyuPusher, står Jacob Jørgsholm nå bak en ny produktlinje med en klar visjon. Nemlig å forene kjøkkenutstyr av profesjonell kvalitet med estetisk design som passer inn i hjemmet.
«Siden jeg åpnet Feed Bistro i en alder av 20 år, har jeg drømt om å lage min egen kjøkkenlinje, og det at vi er her nå, når det endelig er en realitet, er helt surrealistisk. Jeg gleder meg som et lite barn på julaften til å få dette i folks hender.» Dette betyr alt for meg, sier Jacob Jørgsholm.
En ny standard for kokekar
Den nye Core Collection er resultatet av en lang og intens utviklingsprosess, hvor alle prototyper deretter testes i Jacob Jørgsholms eget «Testlaboratorium» – det vil si at produktene brukes i tjeneste over en lengre periode hos Feed Bistro, hvor Jacob og teamet hans ser hvordan produktene oppfører seg under maksimalt press. Mer enn 30 prototyper av panner og gryter har blitt testet med kokkene for å sikre at produktene oppfyller de høye kvalitetsstandardene som Jacob Jørgsholm setter for seg selv og kan gå god for. Serien inkluderer stekepanner i flere størrelser, kasseroller, sauterpanner, kokkekniver og stål.
Foto: Adil Zaman
Produktene er utviklet av Jacob med fokus på holdbarhet, brukervennlighet, estetikk og funksjonalitet. Teamet har reist verden rundt og besøkt utallige fabrikker og fått prototyper sendt frem og tilbake for endelig å nå målet. En prosess som forlenget lanseringen med et ekstra år, ettersom alt måtte gjøres til perfeksjon.
«For meg har det vært avgjørende å kunne kontrollere kvaliteten på produktene mine selv, hvilke materialer som brukes og hvordan designet skulle se ut. Det er nettopp derfor jeg har startet mitt eget kjøkkenmerke i stedet for for eksempel å samarbeide med et etablert kjøkkenmerke», sier Jacob Jørgsholm.
Fra skjerm til stekepanne
Jacob Jørgsholm har bygget en YouTube-følgerskare på over 113 000 med jordnært innhold om alt matrelatert, gjester i verdensklasse og en kompromissløs kjærlighet til gastronomi. Han er kjent for alltid å være ærlig og direkte i sin kommunikasjon og entusiasme for mat; en entusiasme han ønsker å videreføre til alle hjemmekokker ved å tilby det samme profesjonelle utstyret som han selv bruker med sitt kokketeam på Feed Bistro. Nå tar han neste steg ved å introdusere sin nye Core Collection.
«Det har krevd blod, svette og tårer å fullføre utviklingen av produktene, og reisen har vært lang. Det har vært 10 ganger vanskeligere enn jeg trodde. Nå er det opp til forbrukerne å bedømme hva de synes. Det er nervepirrende, men jeg er rett og slett så stolt», sier Jacob Jørgsholm.