Fokus på fremtidens forbrukere, design og detaljhandel

International Housewares Association inviterer bransjeeksperter til å bidra med visjon, kunnskap og konkrete verktøy når The Inspired Home Show 2026 kombinerer global produktinnovasjon, designinnsikt og et sterkt utdanningsprogram i Chicago.

Fra SPLiCE-paviljongen på The Inspired Home Show. Foto: The Inspired Home Show

Når The Inspired Home Show® samler mer enn 2000 merker og kjøpere fra hele verden i Chicago i mars 2026, vil det bli et knutepunkt for kunnskap, trender og forretningsutvikling. Nå inviterer International Housewares Association (IHA) bransjeeksperter til å presentere på messens populære utdanningsprogram – Inspiration Theater.

«Bransjen kjenner The Inspired Home Show som den ledende globale messen for hjem- og husholdningsartikler», sa Derek Miller, president og administrerende direktør i IHA. «Men i tillegg til å koble sammen forhandlere og leverandører, tilbyr vi et sterkt utdanningsprogram hvert år som gjør messen til et viktig sted for læring og utvikling.»

Fokus på både visjon og praksis

Inspiration Theater danner rammeverket for messens utdanningsspor, der eksperter deler kunnskap om trendene og utfordringene som former markedet. For messen i 2026 ser IHA etter foredragsholdere som kan gi både fremtidsrettede perspektiver og konkrete verktøy som deltakerne kan ta med seg hjem og implementere i hverdagen.

Temaene spenner vidt og inkluderer:

  • Forbrukeratferd og nye livsstilsmønstre
  • Markedsføring, merkevarebygging og historiefortelling
  • Detaljhandelsdesign og merchandising
  • E-handel og omnikanalstrategier
  • Leverandørkjede og logistikk
  • Immaterielle rettigheter og partnerskap
  • Internasjonale forretningsmuligheter

Nytt i 2026 er at det også åpnes for presentasjoner rettet mot oppfinnere og gründere – et område som har fått økende betydning i bransjen de siste årene.

Frist for å sende inn forslag er 1. desember 2025.

Kunnskap hver time – tre dager på rad

Under messen vil Inspiration Theater presentere en ny presentasjon hver time alle tre messedagene, og dermed supplere de mer generelle Keynote-presentasjonene som finner sted to ganger daglig. Deltakelse i alle presentasjoner er gratis for besøkende på messen, og øktene vil bli tatt opp som lyd og gjort tilgjengelige på nett etter messen.

Lee Eiseman holder nok en gang hovedtalen om Pantone Color Trends på messen. Foto: The Inspired Home Show

Inspired Home Show samler en betydelig del av den globale industrien hvert år. Amerikanske besøkende alene representerer over 100 000 butikker og en kjøpekraft på over 64 milliarder dollar.

Fem messer og nye satsinger i 2026

Messeuniverset vil utvide seg igjen i 2026. De fem messene – Clean + Contain, Dine + Décor, International Sourcing, Travel Gear + Luggage og Wired + Well – danner kjernen i messen, men en rekke spesialområder tiltrekker seg stor oppmerksomhet blant design- og detaljhandelsfagfolk hvert år.

Høydepunkter inkluderer:

Debut-inkubatoren, som presenterer nye talenter og nye merkevarer

Global Design Points, der internasjonale designmiljøer viser frem innovasjon og estetikk

Pantone ColorWatch, som gir en sniktitt på fargene som vil forme de kommende sesongene

Nytt for 2026 er SPLiCE Licensing Hub, utviklet i samarbeid med Society of Product Licensors Committed to Excellence. Her vil både forhandlere og produsenter ha muligheten til å møte merkevarer som ser etter lisenspartnere – et område i rask vekst ettersom historiefortelling og merkevareutvidelser blir mer utbredt i markedet.

I tillegg vil både Pet Products Pavilion og Candle Pavilion komme tilbake, etter at begge hadde en vellykket debut i 2025.

En messe som samler og skaper retning

Med sin kombinasjon av produktnyheter, internasjonal virksomhet, designperspektiver og dyp bransjeinnsikt, er The Inspired Home Show blant årets viktigste arrangementer for alle som jobber med hjemmerelaterte produkter – fra design og utvikling til innkjøp, merkevarebygging og detaljhandel.

For designbransjen gir utdanningsprogrammet en unik mulighet til å forstå hvordan estetikk, funksjonalitet og forbrukerforventninger utvikler seg globalt.

Relatert innhold

25.11.2025Designbase.no

Fokus på fremtidens forbrukere, design og detaljhandel

25.11.2025Designbase.no

Opplevelser, fellesskap og farger: Interiør i nr. 217 gir liv til detaljhandelen

24.11.2025Designbase.no

Stille eleganse og sensuell designopplevelse

18.11.2025Designbase.no

Room for More

17.11.2025Designbase.no

Bolia feirer 25 år med skandinavisk design og kreativitet

11.11.2025Designbase.no

Neo-folklore – når lokale historier blir til global designpoesi

11.11.2025Designbase.no

Maison&Objet 2026: Når fortiden avslører fremtiden

05.11.2025Designbase.no

idd cologne 2025 forvandler Köln til en internasjonal designscene

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023