Vekst, premierer og nye markeder

Koelnmesse noterer seg et sterkt messeår i 2024 og presenterer ny tiårsstrategi

Foto: Koelnmesse/Ludolf Dahmen

Koelnmesse avslutter jubileumsåret med en omsetning på 365,8 millioner euro og en fortjeneste på 21,3 millioner euro, og med en ny bedriftsstrategi «nivå 35» er kursen satt for stabilitet og vekst i usikre markeder og områder med geopolitisk spenning.

Koelnmesse ser dermed tilbake på et vellykket messeår 2024. Med en omsetning på 365,8 millioner euro, et fortjeneste på 21,3 millioner euro og totalt 76 arrangementer i Köln og verden over, kunne selskapet ytterligere befeste sin posisjon som en av de ledende internasjonale messearrangørene.

En spesielt oppmuntrende utvikling var at selskapets datterselskaper i Tyskland og i utlandet bidro betydelig til det positive totalresultatet. Koelnmesse fortsetter sin vekstvei i år. Det nye konferanse- og utstillingssenteret Confex, internasjonale premierer, store kontraktsforlengelser og nye digitale tjenester styrker selskapets struktur og tilbud.

«Veksten vår viser at de som investerer dristig, forblir innovative og konsekvent fokuserer på fremtiden, vil bli belønnet selv i et utfordrende markedsmiljø», sier Gerald Böse, administrerende direktør i Koelnmesse GmbH. «Vi skaper verdi for våre partnere, utstillere og besøkende – både på vårt eget utstillingssted i Köln og over hele verden.»

I 2024 ønsket Koelnmesse velkommen mer enn 2,1 millioner besøkende fra 197 land og over 34 500 utstillende bedrifter fra 106 nasjoner. Høydepunkter på messen i Köln inkluderte de ledende internasjonale messene ISM, spoga+gafa, gamescom, DMEXCO og ORGATEC.

Med planlagte investeringer på mer enn én milliard euro i Köln-området innen 2040, markerer de en tydelig forpliktelse til sin innenlandske virksomhet – og ved å oppgradere området og regelmessig utvide den digitale infrastrukturen legger de grunnlaget for pålitelige partnerskap med internasjonal appell. «Utstillingsområdet med sine utmerkede transportforbindelser og unike nærhet til sentrum er svært attraktivt etter globale standarder for de mer enn 2,5 millioner.»

Relatert innhold

18.07.2025Designbase.no

Vekst, premierer og nye markeder

11.07.2025Designbase.no

JYSK mottar rekordmange arbeidsgiverpriser

26.06.2025Fun Nordic ApS

Sponseret

Hâws utvider sortimentet sitt – nye kategorier og produkter.

19.06.2025Designbase.no

Broste Copenhagen selger sin andel av Kristina Dam Studio

18.06.2025Designbase.no

3days i det vakreste solskinnet

18.06.2025Designbase.no

3daysofdesign er i gang

10.06.2025Designbase.no

Ny administrerende direktør i F&H

09.06.2025Designbase.no

Et år med transformasjon mot en sterkere Rosendahl Design Group

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023