Å plante og dyrke en grønnsakshage har aldri vært mer aktuell enn i dag.
Nyttehagen – som den også med rette heter – har en gunstig effekt på både matbudsjettet og den generelle trivselen. For ikke å snakke om tilfredsstillelsen av friske, hjemmedyrkede grønnsaker. Færre kostnader; økt innsikt i hvor matvarer kommer fra; evnen til å være delvis selvforsynt og lett tilgang til sunn mat. Det er vanskelig å finne noe negativt å protestere mot kjøkkenhagen. I stedet er det ren positiv psykologi og hageterapi er faktisk en veldokumentert måte å forbedre sin mentale helse på. Fiskars er klar med vår- og sommerredskaper for å dyrke kjøkkenhagen.
www.fiskars.dk
-PF
Artikler
20.09.2023|Designbase.no
Skap stemning i butikkene: Bruk juletrenden i butikkene allerede nå
Årets slutt bringer ikke bare den kjølige brisen og fargeendringer i naturen; det markerer også begynnelsen på en spennende tid for detaljhandlere. Sensommeren og høsten er ikke bare en tid for forberedelse til julen, men også en mulighet til å fornye butikkmiljøet med sjarmerende juledekorasjoner og produktsortimenter som følger de siste trendene.
20.09.2023|Designbase.no
Juletrenden 2023: Bærekraftig eleganse og nyskapende design
Julen er ikke bare en sesong. Det er en følelse av glede, samhørighet og skjønnhet. I 2023 tar juletrenden et stort skritt mot en mer bærekraftig og innovativ tid med tre bemerkelsesverdige trender: unknown beauty_strange + gracious, calming nature_careful + pleasant, lasting ideas_passionate + evocative.
19.09.2023|Designbase.no
Man må være nysgjerrig og nyskapende
Den britiske designeren Tom Dixon har skapt flere klassikere, men hans lidenskap ligger i høyere grad i å utforske og utfordre nye grenser. Derfor spenner hans arbeid over alt fra møbler til belysning, kjøkkenutstyr, lysestaker, vaser og parfymer. "Jeg elsker å lære noe nytt", sier han, og han drives av at han aldri er helt fornøyd. Det fortalte han da Designbase møtte ham på Trends & Traditions.
Annonce
07.09.2023|Designbase.no
Hver andre unge dansker mener det er akseptabelt å kjøpe kopivarer
Over halvparten av danske ungdommer mellom 15 og 24 år mener det er akseptabelt å kjøpe kopivarer, og nesten hver tredje har bevisst kjøpt forfalskede varer. "Dette er noen oppsiktsvekkende tall," sier Patent- og Varemerkestyrelsen.
Annonce