Magnor åpner nytt showroom

Høstlanseringen av nyheter er i gang. Med et spennende designerteam: Camilla Prytz, Halvor Bakke, Finn Schjøll, Jan Vincents Johannessen, Knut & Kjartan og Kristine Bjaadal!

Stemningen er høy i lokalene i Tevlingveien 23, Oslo. Høstsesongen er i gang og designerne presenterer sine vakre kreasjoner på løpende bånd.

–Vi åpnet dørene til showroomet nå 30. august. Så det er helt «ferskt» og vi holder åpent hus i 14 dager for våre kunder. Magnor ble kjøpt opp før jul i fjor, og vi brukt perioden frem til nå med å komme på plass med det nye lokalet og felleskontorene. Selgere fra Magnor og flere nye ressurser er her, vi er et kjempefint team, ikke minst med våre 14 glassblåsere. Vi er nesten 50 personer totalt og min oppgave er merkevarebygging, forteller adm. dir. Bjørn Waage som har ledet Magnor i over 30 år.

Magnor er det øverste brandet i gruppen HomeBrands, og er helnorsk med 125 års jubileum i år.

–Vi satser på profiler, vi har mange spennende. Jeg er godt fornøyd med sammensetningen av designere som Knut & Kjartan som er kjent fra TV, Finn som er dyktig på blomster, Halvor som er ekte kjendis og vært med oss i 10 år, multikunstner Jan Vincent som er god på tekst, samt Camilla og Christina som er rendyrkete designere. Simen Stålnacke er også med oss, han lager glass, porselen og bestikk og kommer med nyheter i januar.

Waage forteller at oppkjøpet i fjor ga nye muligheter og potensialet for nye løft fremover.

–Vi skal bli enda større. De siste fem årene har vi firedoblet omsetningen og vi selger alle designere. Noen designere har flere produktserier men i sum bygger den ene de andre opp. Vi er en del av stor familie og ressursene er mye større.

Waage er stolt av resultatene.

–Vi har hatt en helt utrolig vekst og ender nok på 170 millioner kroner i omsetning i år, slik det ser ut nå for Magnor isolert. Jeg vil tilføye at Dag Leo Martinsen, daglig leder og deleier i gruppen er en dyktig entreprenør og levende opptatt av selskapet. Jeg har kjent ham i et år, og han popper alltid opp med nye ideer. Jeg lærer mye av ham.

Hvis det er noe Waage vil fremheve av livskunnskap, er det følgende:
–Det går alltid opp og ned her i livet. Ingenting går til himmels. Går det nedover i business bruker man den perioden ti å bygge seg opp til neste topp. Og, vi må følge med på trender. Spennende designere er på laget, de kommer opp med noe nytt hele tiden. Vet aldri hvor det popper opp, så det gjelder å være våken og åpen for nye ideer.

Relatert innhold

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark A/S bringer EasyMotionSkin til Norden – en ny æra for EMS-trening

29.10.2025Designbase.no

Nordiske selskaper gjør data om til forretning

27.10.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark A/S og Haier Europe inngår strategisk partnerskap for å akselerere vekst og innovasjon i Norden

21.10.2025Designbase.no

JYSK tredobler bonuser for butikkansatte etter rekordår

07.10.2025Designbase.no

Hvordan AI kan skape verdi og styrke konkurranseevnen til små og mellomstore bedrifter

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark blir distributør av Roborocks trådløse robotgressklippere på det nordiske markedet

23.09.2025Designbase.no

Bruken av kunstig intelligens har nesten firedoblet seg

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponseret

Årets leverandør 2025

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023