JYSK mottar rekordmange arbeidsgiverpriser
Den internasjonale interiørkjeden JYSK setter sin egen rekord og mottar arbeidsgiverpriser og sertifiseringer i 21 land. Anerkjennelsen er i tråd med JYSKs dedikasjon til å være et godt tilbud for alle ansatte og en attraktiv arbeidsplass.
Foto: JYSK
I dette regnskapsåret, som avsluttes i august 2025, har den globale detaljhandelskjeden JYSK fått stor anerkjennelse for sin innsats for å være en god arbeidsplass. JYSK har mottatt arbeidsgiverpriser og sertifiseringer i 21 land og har også blitt rangert av Forbes globalt som en av verdens beste arbeidsgivere.
«Vi er stolte av at så mange JYSK-avdelinger og -land blir anerkjent for sitt harde arbeid og sin dedikasjon til å gjøre JYSK til et godt sted å jobbe», sier Camilla Ölander, Head of Talent Acquisition i JYSK.
Rekordantall arbeidsgiverpriser
Dette er første gang at så mange JYSK-land har mottatt en arbeidsgiverpris eller sertifisering. I 10 land mottok JYSK sertifiseringen «Top Employer», som tildeles av den uavhengige organisasjonen Top Employer Institute, som vurderer bedrifters HR-praksis og medarbeideropplevelser.
I Spania, Danmark og Finland mottok JYSK arbeidsgiversertifiseringen «Great Place to Work», som er basert på medarbeiderundersøkelser og tilbakemeldinger, mens flere JYSK-land ble tildelt lokale sertifiseringer.
Et godt tilbud for ansatte
Det er ikke bare i de sertifiserte landene at JYSK er anerkjent som arbeidsgiver. Ifølge JYSKs siste interne medarbeidertilfredshetsundersøkelse fra 2024 scorer JYSK 75 av 100 poeng på jobbtilfredshet og motivasjon blant ansatte i alle JYSK-land.
«Det viktigste er at våre ansatte er motiverte og fornøyde», sier Camilla Ölander og fortsetter: «JYSK skal være et godt tilbud for alle ansatte, og våre interne undersøkelser viser at våre bedriftsverdier – kjøpmann, kollega og lagånd – lever videre i alle JYSK-land.»