Digital Formex i august

Smitterekstriksjoner har nok en gang tvunget Formex til å avlyse. Augustmessen blir et digitalt arrangement med blant annet studioprogrammet Formex Talks og en digital trendguide.

Formex’ etterlengtede høstmesse som skulle ha funnet sted på Stockholmsmessen 24. – 27. august, er avlyst. De innførte begrensningene er grunnet den midlertidige pandemiloven, og den tvinger Stockholmmessen til å ta avgjørelsen. De midlertidige reglene tillater blant annet ikke mer enn 500 besøkende på offentlige arrangementer som messer, uavhengig av størrelsen på lokalet.

I stedet for den fysiske møteplassen arrangeres det en rekke digitale aktiviteter. Studioprogrammet Formex Talks sendes 24. - 26. august med tre temaer; bærekraft, trender og omverdenen samt retail.

–Hver morgen fra 24. til 26. august sendes Formex Talks, tre fullpakkete studioprogrammer med interessante gjester, aktuelle samtaler og seminarer. Den første dagen er det Maria Soxbo, journalist og medstifter av Climate Club, som er vert for temaet bærekraft. Dag to handler om trender og verden rundt oss, der blant annet designer og trendekspert Jan Rundgren vil presentere Formex Trends. Programmet vil også markere de nyeste trendene innen interiørdesign. Dag tre fokuserer på fremtidens detaljhandel, og her snakker trendforskeren Louise Byg Kongsholm fra Pej Gruppen om hvordan forbrukerlandskapet påvirkes av korona både på kort og lang sikt, sier Sara Ek, prosjektleder for Formex.

Mulighet for å bli sett i digitale kanaler

Høstens trender presenteres i en digital trendguide og sesongens produktnyheter fra messens utstillere presenteres på Formex sine nettsider.

–Vi hadde lenge håpet å kunne gjennomføre en Formex i august. Nå skal vi i stedet arrangere digitale aktiviteter der våre besøkende og utstillere har muligheten til å delta i Formex Talks som inneholder mye inspirasjon, trender og kunnskap i emner som er viktige for alle i vår bransje, sier Sara Ek.

For både bookede utstillere og leverandører som bare ønsker å bli sett digitalt, er det mulig å bestille pakker i Formex digitale kanaler og sosiale medier.

–På den ene siden har vi firmasider der du kan presentere din bedrift. Så har vi også vår egen side for produktnyheter, pluss aktiviteter i forbindelse med Formex Talks. Vi har mange følgere og et stort nettverk i alle våre kanaler, og der vil vi prøve å skape muligheter for utstillerne våre, sier Sara Ek og lover samtidig et forsprang for Formex i januar:

–Det er en interessant tid vi lever i. Vi lærer hele tiden, får nye erfaringer og utvikler oss. Vi vil trolig tenke mer på to måter i fremtiden, selv om interiørindustrien er en gruppe som ønsker og trenger å møte. Før januar lager vi en kickstart!

formex.se

Relatert innhold

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark A/S bringer EasyMotionSkin til Norden – en ny æra for EMS-trening

29.10.2025Designbase.no

Nordiske selskaper gjør data om til forretning

27.10.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark A/S og Haier Europe inngår strategisk partnerskap for å akselerere vekst og innovasjon i Norden

21.10.2025Designbase.no

JYSK tredobler bonuser for butikkansatte etter rekordår

07.10.2025Designbase.no

Hvordan AI kan skape verdi og styrke konkurranseevnen til små og mellomstore bedrifter

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark blir distributør av Roborocks trådløse robotgressklippere på det nordiske markedet

23.09.2025Designbase.no

Bruken av kunstig intelligens har nesten firedoblet seg

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponseret

Årets leverandør 2025

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023