I usikre tider og med lavt forbrukshumør, spiller butikkvinduer og butikkutsmykning en stor rolle. De kan berolige og stimulere salget på samme tid og dermed åpne forbrukernes øyne for vakre produktverdener. I presentasjonen Decoration Unlimited på Christmasworld fra 3.-7. februar på Messe Frankfurt, vil Rudi Tuinman og Pascal Koeleman fra 2020, under mottoet «Down to Earth», vise hvordan det kan fungere med både festlig og sesongmessig dekorasjon.
"Det vi trenger i fremtiden for å skape en rolig shoppingatmosfære er lyse så vel som varme, jordnære farger" - dette er tilnærmingen til den kreative duoen.
–Folk lengter etter å tilbringe tid utendørs i naturen på fjellet eller ved en innsjø for å komme vekk fra hverdagens kjas og mas og den hektiske nyhetssituasjonen. Med vår spesielle presentasjon "Ned til jorden" tar vi dem med til sentrum av jorden og fortrylle dem med naturens elementer og farger, sier Rudi Tuinman, designer hos 2dezign. Stein, sand, steiner, planter eller blomster vil spille en ledende rolle, det samme vil jordfarger som beige, kamel, murstein, brun eller terra. Gull og kobber skaper julelooken. Og til dekorasjonene tilsettes en frisk appelsin til blomstene. For kundene på POS kan det skape en hyggelig shoppingstemning i vinduet og en butikkdesign som oppmuntrer dem til å oppdage og kjøpe igjen.
–Den utvalgte, subtile blandingen av jule- og sesongdekorasjoner samt friske planter og blomster treffer tidens nerve og er ment å bringe mer optimisme og muntre aksenter til POS på en jordet måte, legger Pascal Tuinman til.
Relatert innhold
11.11.2025Designbase.no
Maison&Objet 2026: Når fortiden avslører fremtiden
Fra 15. til 19. januar 2026 åpner Maison&Objet nok en gang dørene i Paris for fem dager med design, håndverk og kreativitet i verdensklasse. Denne gangen vil messen være dedikert til ekspertise og håndverk – under overskriften «Fortid avslører fremtid». Her møtes tradisjon og innovasjon i et sanselig univers der materialer, former og ideer forvandles og fornyes.
04.11.2025Designbase.no
Inspirasjon og konkrete løsninger for fremtidens detaljhandel
Når Nordstil åpner dørene fra 10. til 12. januar 2026 i Hamburg, vil messen nok en gang bli et samlingspunkt for detaljhandelen – med fokus på ideer og innsikter som kan implementeres direkte i butikken. I hjertet av messeområdet vil Nordstil Forum bli forvandlet til en levende scene fylt med kunnskap, inspirasjon og praktiske verktøy for en bransje i endring.
28.10.2025Designbase.no
AI, håndverk og nye markedsstrukturer setter retningen for tekstilindustrien
Når Heimtextil 2026 åpner dørene i Frankfurt fra 13. til 16. januar, vil det være med et tydelig fokus på endring, teknologi og samarbeid. Under mottoet «Lead the Change» vil Heimtextil vise hvordan bransjen kan navigere i et marked preget av usikkerhet, digitalisering og nye forbrukerbehov.
Tema: Make the Market Moment Yours
Tema: Det ultimate kjøkkenutstyret – kvalitet, funksjon og design
Tema: Soverommet - skap fred og harmoni
Tema: Julestemning med merverdi
Tema: Nyheter, møter og inspirasjon på møbelmessen i Göteborg
Tema: Nyheter, sterkt nettverk og et profesjonelt program i toppklasse
Events
Se altDen internasjonale trend- og bestillingsmessen for detaljhandelen i München
Dato
04.01.2026
Sted
Am Messesee 6, 81829 München
Good business is always in season
Dato
10.01.2026
Sted
Hamborg
Past reveals future
Dato
15.01.2026
Sted
Paris
The Nordic region’s most important design and interior design marketplace
Dato
20.01.2026
Sted
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
Stedet der design- og interiørbransjen møtes
Dato
25.01.2026
Sted
Herning - Denmark
Som den ledende internasjonale messen for sesongbasert og festlig dekorasjon åpner Christmasworld for effektive designmuligheter som overrasker kundene. For nye synergier som gir merverdi.
Dato
06.02.2026
Sted
Frankfurt
Hold deg oppdatert med designbase.no
Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.
