Vekst hos Zalando

Zalando, som er en av Europas største plattformer for mote og livsstil, vokste i 3. kvartal 2022. Antall aktive kunder økte med 8 prosent. sammenlignet med året før, og passerer dermed 50 millioner for første gang.

Zalandos lojalitetsprogram, Plus, nesten tredoblet sitt medlemsantall, og med det tok selskapet suksessfulle skritt for å drive økt rentabilitet, hvilket bidrar til en forbedring i inntjeningen og dempe virkningen av synkende forbrukertillit.

–Jeg er stolt over at vi når 50 millioner aktive kunder og av vår fremgang med å utdype relasjonene med dem, sa Robert Gentz, co-CEO i Zalando. –Vi vil fortsette å navigere nøye i disse turbulente tidene og se frem med tiltak for å forbedre rentabiliteten samt strategiske initiativer som inspirerer og engasjerer våre kunder.

GMV vokste 7,1 % til 3,28 milliarder euro i tredje kvartal og salget økte med 2,9 % til 2,35 milliarder euro. Justert resultat før renter og skatt (justert EBIT) steg til DKK 13,5 millioner euro fra 9,8 millioner euro i samme kvartal for ett år siden.

Zalando bekrefter sine forventninger fra 23. juni 2022 for regnskapsåret 2022, hvor brutto varevolum forventes å vokse 3 % - 7 % til 14,8 milliarder til 15,3 milliarder euro. Omsetningen forventes å vokse 0 % – 3 % til 10,4 milliarder til 10,7 milliarder euro med en justert EBIT på 180 millioner til 260 millioner euro. Selskapet forventer å nå den nedre enden av disse intervallene.

Relatert innhold

26.07.2024Designbase.no

Et 250-årig veksteventyr

26.07.2024Designbase.no

Vi er gode på form og funksjon

12.07.2024Designbase.no

Økning i konkurser i juni

17.06.2024Designbase.no

Temu er underlagt strengere regler

11.06.2024Designbase.no

Direkte til forbruker er den nye "svarte"

07.06.2024Droppery

Sponseret

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

22.05.2024Designbase.no

Kunnskapsdeling på Nordstil Forum

16.05.2024Designbase.no

Dropp utsagn som "CO2-nøytral"

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023