Tre dager med innovasjoner og fremtidige teknologier

"EuroCIS har nok en gang vist at messen er en indikator på teknologitrender i detaljhandelen."

Foto: EuroCIS/ctillmann

Med 500 utstillere fra 37 land var EuroCIS fullbooket og registrerte et oppmøte på over 14 000 fagbesøkende fra 95 nasjoner. I tre dager dreide alt i Düsseldorf seg om de nyeste teknologitrendene, smarte løsninger og detaljhandelens digitale fremtid.

Enten det er kunstig intelligens, sømløs utsjekking eller omnikanalstrategier – EuroCIS 2025 viste hvordan teknologien gjør detaljhandelen mer effektiv, kundevennlig og fremtidssikker. «EuroCIS har ytterligere styrket sin posisjon som den ledende europeiske messen for Retail Technology 2025 og nok en gang bevist at den er en uunnværlig plattform for utstillere og beslutningstakere i detaljhandelen», oppsummerer administrerende direktør Marius Berlemann.

Et sentralt tema var rollen som kunstig intelligens (AI) spiller – langt utover tradisjonelle applikasjoner som etterfylling, prissetting eller lagerstyring. Generativ AI, som ChatGPT, spesielt, skaper en ny dynamikk i detaljhandelen ved å akselerere og forenkle prosesser og styrke kundeorienteringen. Temaet sømløs kasse var også allestedsnærværende: automatiserte kasseløsninger, smarte handlekurver og elektroniske prislapper (ESL) illustrerer hvor sterkt forhandlere satser på digitalisering og økt effektivitet.

I tillegg til de mange innovasjonene fra utstillerne, tilbød EuroCIS 2025 et spennende støtteprogram med spesialistpresentasjoner og diskusjonspaneler som ga dyptgående innsikt i dagens utvikling og beste praksis. – Med våre nye kompetanseområder innen foodservice-innovasjon og cybersikkerhet har vi skapt svært relevante tilbud for varehandelen, som vi ønsker å utvide ytterligere i fremtiden, forklarer Elke Moebius.
Oppstartshuben presenterte 18 kommende selskaper for innovative detaljhandelsteknologiløsninger. Et annet høydepunkt var de prestisjetunge reta-prisene og EHI Retail Institute vitenskapsprisen, som hedret enestående teknologisk utvikling og vitenskapelig arbeid. De populære guidede innovasjonsturene tok besøkende til de viktigste nyvinningene på messen.

EuroCIS 2025 har vist at forhandlere er mer avhengige enn noen gang av smarte teknologier for å forberede seg på fremtiden, og utviklingen vil fortsette på neste EuroCIS, som arrangeres som en del av EuroShop 2026 fra 22. til 26. februar 2026 i Düsseldorf.

Relatert innhold

29.10.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark A/S bringer EasyMotionSkin til Norden – en ny æra for EMS-trening

29.10.2025Designbase.no

Nordiske selskaper gjør data om til forretning

27.10.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark A/S og Haier Europe inngår strategisk partnerskap for å akselerere vekst og innovasjon i Norden

21.10.2025Designbase.no

JYSK tredobler bonuser for butikkansatte etter rekordår

07.10.2025Designbase.no

Hvordan AI kan skape verdi og styrke konkurranseevnen til små og mellomstore bedrifter

30.09.2025Witt Denmark A/S

Sponseret

Witt Denmark blir distributør av Roborocks trådløse robotgressklippere på det nordiske markedet

23.09.2025Designbase.no

Bruken av kunstig intelligens har nesten firedoblet seg

19.09.2025Fun Nordic ApS

Sponseret

Årets leverandør 2025

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023