Iittala avduker ny logo og font

En logo og font som gjenspeiler tiden

Foto: Iittala

Som en del av den naturlige utviklingen av Iittala-merket, lanserer det finske selskapet nå ikke bare en ny logo, men en helt ny skrifttype som følger med den.

Den anerkjente grafiske designeren Aleksi Tammi har designet den nye logoen, og han har hatt hjelp av typograf Göran Söderström til skrifttypen. Begge elementene representerer Iittalas kreative visjon og verdier, samtidig som de hedrer merkevarens rike tradisjon med overlegent håndverk.

Gjennom Iittalas historie har det vært mange logoer som har reflektert både tiden og de forskjellige designepokene. Aleksi Tammi, som tidligere har jobbet med Nike, Adidas, The Weeknd, Troye Sivan og Grimes, har valgt å sentrere bokstaven 'A' av hensyn til estetisk balanse og produktmerking.

De tilknyttede 'T'ene' er et tilbakeblikk på tidligere versjoner av logoen, og nummeret '1881' er en hyllest til merkevarens rike historie innen glassarbeid.

Iittalas nye skrifttype Aino. Foto: Iittala

Relatert innhold

26.07.2024Designbase.no

Et 250-årig veksteventyr

26.07.2024Designbase.no

Vi er gode på form og funksjon

12.07.2024Designbase.no

Økning i konkurser i juni

17.06.2024Designbase.no

Temu er underlagt strengere regler

11.06.2024Designbase.no

Direkte til forbruker er den nye "svarte"

07.06.2024Droppery

Sponseret

New brands like Riviera Maison, Versmissen, and BePureHome are now active as brands within Droppery

22.05.2024Designbase.no

Kunnskapsdeling på Nordstil Forum

16.05.2024Designbase.no

Dropp utsagn som "CO2-nøytral"

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023