EuroCIS 2024 ble avsluttet

Det dominerende temaet var helt klart AI-løsninger på en rekke områder

EuroCIS var en suksess. Foto: EuroCIS/ctillmann

EuroCIS har nettopp stengt dørene med suksess. Over 13 500 besøkende fra 95 land og mer enn 475 utstillere fra 41 land kom til Düsseldorfs utstillingssenter for å oppdage og diskutere de siste innovasjonene og teknologiske trendene innen detaljhandel – og sørget for at de to fullbookede hallene var fulle.

På besøkssiden er detaljhandel fortsatt sterkest og er representert i alle segmenter. "Det høye antallet besøkende fra alle kontinenter viser at temaene som presenteres på messen er mer aktuelle og relevante enn noen gang, og at det brede utvalget som vises på EuroCIS tilbyr teknologiske løsninger på alle detaljhandelsutfordringer", oppsummerer Erhard Wienkamp, ​​administrerende direktør direktør for Messe Düsseldorf. Nesten halvparten av de besøkende kommer til messen med investeringsplaner. Utstillerne bekrefter besøk fra store og internasjonale kunder til deres stands samt utmerket besøkskvalitet.

Foto: EuroCIS/ctillmann

"Suksessen til messen understreker den enorme strategiske betydningen av teknologisk innovasjon for den fremtidige levedyktigheten til detaljhandelen, som fortsatt er i en transformasjonsfase," sa Michael Gerling, administrerende direktør i EHI Retail Institute.

"Det dominerende temaet hos EuroCIS er helt klart AI-applikasjoner for et bredt spekter av områder. Økt effektivitet og kundefokus er kjernen i mange løsninger – noe som blant annet gjenspeiles i det store antallet løsninger for raskere utsjekking, ikke minst takket være til et bredt spekter av smarte shopping- og betalingsløsninger. Grunnlaget for alt som er prosessautomatisering samt høyytelses IT-infrastruktur og skyteknologier".

Blant de mange løsningene som ble utstilt var delvis og helt autonome butikker, automatisk produktgjenkjenning ved kasser og vekter, serviceroboter, energisparende ESL-er (Electronic Shelf Edges), smarte handlevogner, interaktive kiosker og butikkvinduer, mediesystemer for detaljhandel og allsidig betaling alle løsninger gikk veldig bra.

www.eurocis.com

Relatert innhold

09.10.2024Designbase.no

Her er 10 ville tall om Temu

09.10.2024Designbase.no

En reise mot høyere grad av bærekraft

30.09.2024Designbase.no

Omsetningsvekst i JYSK

30.09.2024Designbase.no

Gjør deg klar for Black Friday – også som B2Bs

30.09.2024Designbase.no

AI i øyehøyde

27.09.2024Designbase.no

Ny veileder: Få hjelp til å skape en god tone på arbeidsplassen

26.09.2024Designbase.no

Forbered bedriften din på Googles oppdaterte søkemotor med AI

05.09.2024Witt A/S

Sponseret

Segway introduserer ZT3 Pro D All-Terrain KickScooter

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023