Ambiente 2026: Nye muligheter for norske HoReCa-aktører

Frankfurt-messen setter fullt fokus på hotell-, restaurant- og cateringbransjen – og åpner dørene for norske leverandører med design, funksjonalitet og bærekraft i høysetet.

Horeca i centrum. Foto: Messe Frankfurt

Når Ambiente Frankfurt åpner dørene 6.–10. februar 2026, blir HoReCa – hotell, restaurant og catering – ett av messens viktigste satsingsområder. Den tradisjonsrike designmessen, som i flere tiår har vært et globalt samlingspunkt for forbruksvarer, styrker nå sin posisjon som ledende plattform for hospitality-bransjen.

Globalt fokus – lokal relevans

For norske virksomheter innen design, service og interiør gir dette nye perspektivet en gyllen mulighet til å møte internasjonale beslutningstakere. Tyskland er allerede et av norsk designs sterkeste eksportmarkeder, og etterspørselen etter bærekraftige og estetiske løsninger til hoteller og restauranter vokser kraftig.

“Ambiente har blitt den viktigste messen for oss i B2B-markedet,” forteller en norsk utstiller fra forrige utgave. “Her møter vi innkjøpere som ikke bare vil kjøpe produkter – de vil kjøpe opplevelser og helhetlige løsninger.”

HoReCa i sentrum

HoReCa-universet samles i hall 11.0, hvor internasjonale merkevarer som BHS Tabletop, Bonna og Steelite viser nyheter side om side med mindre produsenter. Her presenteres alt fra servise og tekstiler til møbler, belysning og kjøkkenutstyr.

Et nytt initiativ, “Spot on Back of House”, setter søkelys på løsninger for drift og effektivitet bak kulissene – et område der norske produsenter tradisjonelt står sterkt med funksjonelle og miljøvennlige produkter.

Kunnskapsdeling og grønn omstilling

Ambiente 2026 byr også på Hospitality Academy og Hotelier’s Day – to nye arenaer med fokus på kunnskap og nettverk. Her kan deltakerne hente inspirasjon til bærekraftige materialer, designstrategier og fremtidens gjesteopplevelser.

Bærekraft blir et gjennomgående tema på tvers av utstillingen. Internasjonale hotellkjeder etterspør i økende grad produkter som kombinerer estetikk med ansvarlig produksjon – et område hvor norske verdier som kvalitet, funksjonalitet og miljøhensyn passer perfekt inn.

Fremtidens gjestfrihet

Ambiente 2026 blir dermed ikke bare en trendutstilling, men et internasjonalt forum for fremtidens hospitality-næring. For norske virksomheter er det en mulighet til å markere seg globalt med design og løsninger som gjør gjestfrihet både vakrere, grønnere og mer effektiv.

10.10.2025Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld, Creativeworld og Ambiente

10.10.2025Dimex ApS

Sponseret

Make the Market Moment Yours

10.10.2025Dimex ApS

Sponseret

Ambiente 2026: Nye muligheter for norske HoReCa-aktører

12.05.2025Dimex ApS

Sponseret

Ethical Style by Nordstil – et spesielt fokus

08.05.2025Dimex ApS

Sponseret

Nordstil 2025: Livsstilsmessen i Hamburg som setter tonen for sesongens trender

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

Copyright 2023